Szöveg forrása: http://samp_speed.mindenkilapja.hu/ Szerintem sokaknak gondot okoz saját SA-MP szervert készíteni, de most itt leírom hogyan is lehet ilyet csinálni! Először is azt kell tudnod, hogy ez nem fog éjjel nappal menni úgy mint a host-os szervereknél hiszen itt a géped a szerver és ha nincs állandóan bekapcsolva akkor nem fog menni a szerver éjjel nappal. 1. lépés: Lekell töltened egy SA-MP Windows szerver nevű fájlt, amit innen el is érhetsz! Ha ez a fekete ablak megjelent akkor már csak annyi dolgod maradt, hogy a SA-MP v0.2x programban megkeresd a szervered. Meg könnyítheted dolgodat azzal ha felmész a www.whatismyip.org oldalra és amit kiad az oldal azt bemásolod a kedvenc szerverek közé :7777 utótaggal. Plusz még egy kis segítség!!: Ha nem tod mi az ip-d akkor itt egy kis segítség:
2. lépés: Ha letöltötted és kicsomagoltad a fájlt akkor látsz pár mappát és más cuccokat. Csupán csak annyit kell tenned, hogy a samp-server.exe fájl-t elindítod és ha minden jól ment ez a kép fogadott!
Server.cfg: Észrevehetted, hogy egy alap szerver mód jött be. Ezt a server.cfg-ben lehet változtatni aminek a használatát fogom itt leírni. Persze a server.cfg-vel nem csak a gamemódot lehet változtatni hanem egyéb dolgokat is! Ha megnyitottad akkor ezek a sorok fogadnak:
echo Executing Server Config...
lanmode 0
rcon_password pelda (ez az rcon jelszó a szervereden a /rcon login és jelszavaddal tudsz bejelentkezni, ez egy alap admin script)
maxplayers 50 (max játékosok)
port 7777 (itt azt tudod változtatni, hogy az alap ip-port után milyen szám álljon)
hostname [HUN]...(szervered neve)
gamemode0 coms (a gamemodes mappából akármelyik módot beírhatod és a szervered azzal a móddla fog működni!)
filterscripts adminspec XtremeAdmin2 xgm sumo TT stadiums (a filescripts mappába bemásolt scriptek nevét ha ide beírod akkor működni fognak a szerveren a scriptek)
announce 1
query 1
weburl http://samp_forum.mlap.hu
anticheat 0
Kocsiberakás
1. Belemész a SA főkönyvtárába.
2. Megkeresed a samp_debug.exe-t
3. Megnyitod, és Launch Debug
4. Ha betöltött Madd Dogg közelében ledob, ekkor /vsel ha kocsit akarunk
5. Elmegyünk a kívánt helyre és /save
6. Ugyanezt csináljuk amíg akarjuk, de különféle kocsik száma nem haladhatja meg az 50-et! És max 700 kocsitrakhatsz le.
7. Kilépsz és megnyitod a savedpositions.txt-t. Kijelölöd és...8. Megnyitod kívánt módot a pawnoval, ha kezdő vagy. És megkeresed benne az AddStaticVehicles sort, vagy utánnuk másolod, vagy a helyére. A 2.-ot javasolnám.
9. F5 a pawnoban és kész a kocsi berakás
Teleport készítése
1. Ugyanazt csináljuk, mint a kocsiberakásnál az 1. lépéstől a 4. ig.
2. Most kocsi nélkül, vagy vele elmegyünk 1 helyre, ahova akarunk, és kocsi nélkül /save teleport
3. Kilépünk, és a savedpositions.txt-t megnyissuk!
4. Kb ez áll benne:
Na ebből nem lesz még teleport mert ez csak 1 skinberakás lenne. Tehát ki kell másolnunk néhány dolgot.
Itt van amit ki kell:
kiveszed és kimásolod valahova ezeket (ami nálad van nem ezt)...
1427.7222,-806.6459,86.4655
Na most van 3 koordináta, de még nincs meg a parancsa. Ez a 3 szám kell vesszővel elválasztva!
Megkeresel a pawnoban 1 paranccsinálást vagy innen kimásolod ezt:
bemásolod ide:
SetPlayerPos(playerid,1427.7222,-806.6459,86.4655);
Na ha eddig hibátlan akkor sikerült megcsinálni a pawno parancsát, de még nincs vége. Ha nem tudsz parancsot írni akkor másold le ezt innen, na megcsináltuk a parancsot és beleraktuk a parancsok public-ba (a playeridt hagyd meg!).
{
if(strcmp(cmdtext, "/tele-wine", true) == 0) {
SetPlayerPos(playerid,1427.7222,-806.6459,86.4655);
return 1;
}
return 0;
}
Ha van ilyen public akkor a kapcsos zárójel nyitása után bemásolod valahova, tökmind1 a sorrend, csak legyen semleges a többi parancstól, ajánlott a return 0; fölé írni mert úgy nincs kavarodás (pirossal van írva itt)! + minden parancs zárója elött legyen return 1;
return 0;
}
Kisebb pawnozás:
Átszínezett kocsi berakás
1. Debuggal elintázzük a szükséges dolgokat, és a savedpositons.txt-t megnyissuk, itt megállunk!
2. Most látunk sokmindent a kocsiról de minket csak 2 érték érdekeljen, az utolsó 2.
Itt 1 minta hogy mit kell ahhoz átírni:
Na ezt a 2 értéket kell átírni. Mind1 ik kocsival megcsinálható ez! Valahol 2 színűt is lehet: pl.: banshee, bulett, nrg500
Itt a lista hogy milyen színek vannak:
Innen beírhatod amelyik szimpatikus szín neked.
Ha nem értenéd hogy mit kellene akkor leírom, minta:
AddStaticVehicle(550,-799.3062,1518.1556,26.7488,88.5295,53,53); //
Új:
AddStaticVehicle(550,-799.3062,1518.1556,26.7488,88.5295,0,0); //
Amit most leírtam nézd meg a színeknél, és ottvan hogy 1 fekete kocsit csináltam.
Tunnolt kocsi berakás
1. Ugyanaz a debuggal, és megint megállunk a savedpositions.txt-nél!
2. Most el kell majd neveznünk a kocsinkat. De elöbb át kell alakítani.
AddStaticVehicle(567,2135.8757,1408.4512,10.6867,180.4562,90,96); //
helyett
tunned_car = CreateVehicle(567,2135.8757,1408.4512,10.6867,180.4562,90,96,-1); //
a tunned_car = helyett mást kell írnod, mert csak 1 minta.
Ha eddig kész vagy most jön a komponens rárakása, itt 1 link az összeshez:
A tunnolt komponensek ID jeihez kattints ide!
Ha kiválasztottál 1 jó komponenset akkor most itt 1 minta hogy kell megcsinálni hogy a kocsiba legyen:
AddVehicleComponent(tunned_car,1010);
és ha lehet paintjobozni a kocsit...
ChangeVehiclePaintjob(tunned_car,0);
Utánna kell 1 new parancs! A pawno első soraiba írj hasonlót, a new-t írd de a név ugyanaz legyen mint a savedpositons.txt-ben. az = jel leött!
Minta:
Néhány kisebb módosítási lehetőséged: a ChangeVehiclePaintjob(tunned_car,0); a 0 helyére 0-2-ig van paintjob, a 3 leszedi! A kocsit a componenses parancsal a kocsikhoz kell rakni!
És most kész lennénk a tunnolással, sajnos ha felrobban akkor nem fog újra nitrózni, de van rá megoldás:
{
if(vehicleid == tunned_car)
{
AddVehicleComponent(tunned_car,1010);
ChangeVehiclePaintjob(tunned_car,0);
return 1;
}
return 1;
}
Remélhetőleg vissazkapja a kocsid, ha mégse akkor nincs rá más mód.
És most kész is a tunnolt kocsi a módodban. A vehicle spawnot külön rakd, ajánlott az utolsó sor után spacet nyomni és beilleszteni, csak ne a tunned_car -t használnátok!
Tárgy Lerakása
1. Töltsd le az MTA racet INNEN!
2. Rakd fel ha letöltötte!
3. Indítsd el, és ha betöltötte a menüket, akkor Map Editor.
4. New Race és onanntól rajtad múlik minden szerkesztés.
5. Elmented. És kilépsz, megkeresed az MTA:SA főkönyvtárát!
6. Ott keresel olyan mappát hogy mods, és abban maps.
7. Kirakod valahova ahonnan gyorsan feltöltheted valahova.
8. KATTINTS IDE!
9. Kitallózod a map filet és feltöltöd, ne állíts semmit se a feltöltés elött!
10. A kódokat a kocsik alá másolod, amiket kaptál, és kész vagy.
Problémák:
- Crashel a serverem, de a tárgyak elött még nem volt ez a probléma.
Megoldás: Csökkentsd le az objectek számát 150-re!
Tárgy Mozgatása
1. Ha kész az MTA pályád csak akkor tudod vagy ha van 1 elemed akkor ajánlott csinálni ilyent!
2. Csinálnunk kell 1 new parancsot megint.
Minta:
3. Ha kész akkor most van az object, de a new cuccal kell összerakni, mint a componensesnél!
Itt 1 példa megint:
CreateObject(2359, 248.973251, 1859.570068, 13.513611, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
Utánna:
func_obj = CreateObject(2359, 248.973251, 1859.570068, 13.513611, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
4. Most kész a funkció neve, de a new-nél és itt más nevet használj csak egyezzen meg mind2, mert error lesz!
5. Most kell funkcionálni, pl parancsal. Itt a kész példa:
MoveObject(func_obj,248.973251, 1859.570068, 30.513611,2.5);
return 1;
}
A fel mozgatáshoz a Z koordinátát kell megnövelni, hogy felmenjen.
Érdemes a 2.5-öt, a sebességet ennyi hagyni, mert kirepülhet a játékos a helyéről!
MoveObject(func_obj,248.973251, 1859.570068, 13.513611,2.5);
return 1;
}
Ha meg az eredeti helyére akarod hogy visszamenjen, akkor az X,Y,Z koordinátákat ne piszkáld meg. Annyit kell a move objectnél, hogy az X,Y,Z koordinátákat kimásolod ebbe. a new-ből végtelen mennyiség lehet, tehát nem kell aggódni, hogy baj lenne. Most vagyunk kész vele. De a parancsokat a leírt helyre másold be, bennevan evbben a menüben kicsit feljebb...
Kiírás (Textdraw)
Elsőnek menj be a sa-mpbe és fotozz 1-et amikor minden látszik. A radar, statusz, (ne nyomj tab-ot)
Aztán lépj ki nyisd meg paintal a képet. Jelöld ki az egész képet és kicsinyísd le 640x480-asra.
Ez kell alapból 1 készítésére. Aztán most a parancs, de elötte az elhelyezés. Először ottvan a paintnál 2 szám lent 1 téglalapban, na fogod a cerkát paintban, és oda viszed ahova akarod a szöveget. Megnézed a 2 számot, és beleírod a parancsba:
new Text:test_text;
test_text = TextDrawCreate(122,10,"szöveged");
Ezzel kész az első szöveged. De ha formázni akarod akkor nézz fel IDE a többi formázásért, angolul van de érthető. Ahol text-et ír a halpjéban az a test_text, te mást használj a test_text helyett.
Aztán még nincs kész semmi, mert ezt a create és a formázási kódokat a kocsik alá kell írni! Eszedbe se jusson máshova írni! Most odamész az OnPlayerConnecthez és beírod a többi parancs alá, hogy
és ezzel aki csatlakozik látni fogja!
? Dátum: 2008. Március 17. - 18:57:07 ?
|
(http://samp_speed.mindenkilapja.hu/)